Onze procedure verschilt niet veel van de procedure van de verzekeringsmaatschappijen. Nu zult u denken, maar wat schiet ik er dan mee op?
Wij vinden het belangrijk om ook een goede afweging te maken voor dat wij iemand in het hele traject gaan begeleiden. Door dezelfde procedure te hanteren geeft ons die wel een heel duidelijk beeld. Het enige waarin wij kunnen verschillen met de verzekeringsmaatschappij is de uitkomst.
Toch kan het ook voorkomen dat wij een hond niet een adequaat hulpmiddel vinden voor u en daarin zullen wij ook compleet eerlijk zijn.
Stappenplan
Na het eerste telefonische contact sturen wij u een vragenlijst toe, zodat wij een goed beeld krijgen van uw hulpvraag. Als wij deze lijst samen met de medische gegevens hebben terugontvangen, nemen wij contact met u op voor een 1e intakegesprek. Dit gesprek zal meestal plaatsvinden op 1 van onze locaties.
Het is een belangrijke beslissing die genomen moet gaan worden en daarom vinden wij het belangrijk dat er na het 1e gesprek even de tijd door beide partijen wordt genomen om alles op een rijtje te zetten. Als het eerste gesprek voor beide partijen is bevallen dan wordt er een vervolgafspraak gemaakt. Dit gesprek vindt meestal plaats bij u thuis.
Als dit tweede gesprek ook voor beide partijen goed is verlopen dan wordt de aanvraag aan een team van deskundige van Animals4people voorgelegd. Zij bekijken de aanvraag zorgvuldig en soms hebben ze nog aanvullende vragen.
Als het team een positieve beoordeling geeft, dan gaan we verder met het volgende traject. Dan begint de wachtperiode totdat er een juiste hond voor u geselecteerd is.
Tijdens de wachtperiode krijgt u ‘huiswerk’ zodat u straks goed voorbereid bent als de hond komt.
Heeft u niet zelf de financiële middelen om dit gehele traject uit te laten voeren, dan gaan wij ook met elkaar aan de slag om deze financiële middelen bij elkaar te krijgen.